آشنایی با درب هرماتیک

صرف نظر از درب های اتوماتیک کشویی یا درب های چرخشی، ورق درب استیل با روکش پودری یا در شیشه­ای، درهای خاص طبق درخواست فراهم می شوند. درب توسط یک واشر درزگیری شدۀ لاستیکی چهار طرفه احاطه شده که درزگیری هرماتیک را تضمین می کند که خطر آلودگی بین اتاق ها را کاهش می دهد و فشار درون اتاق را کنترل می کند. درب بیمارستان ها، اتاق هایی مثل رادیو تراپی و اشعۀ ایکس وجود دارند که تابش اشعه ها را خارج می کنند، برای محافظت از کارمندان بیمارستان و بیماران در برابر تابش اشعه ی غیر ضروری درب های کشویی اتوماتیک یا چرخشی طراحی شده اند.

در ها ی اتوماتیک کشویی هرماتیکی چیست؟

این در به طور ویژه برای اتاق های عمل و اتاق های استرلیزه طراحی شده است. باز کردن در با دست به خاطر وجود دستگیره های داخلی و خارجی در بسیار ساده است. جدای از اندازه های استاندارد، بر طبق نیاز سفارشی سازی هم وجود دارد. ضخامت صفحۀ درب هرماتیکی 50 میلی متر است؛ این قالب که با منحنی های شعاع گسترده شکل گرفته، در پروفیل های آلیاژ آلومینیوم اکسترود شده است. قطعات درب به طور همزمان به «پایین و داخل» می لغزند و به وسیلۀ وزن در پایین می روند تا یک درزگیری کاملاً انعطاف پذیر هنگام بسته شدن ارائه دهند. درب اتوماتیک کشویی محافظ سربی مخصوصاً برای سالن های با کاربرد تجهیزات اشعۀ ایکس، همانند اتاق هایی که به محافظت در برابر اشعۀ ایکس نیاز دارند ساخته شده اند.

درب هرماتیک: درزگیری شده، عایق صوتی، قابل اطمینان

سیستم درب های اتوماتیک کشویی هرماتیکی به خصوص برای استفاده در محیط های اتاق تمیز، مثل سالن های جراحی، امکانات تولید دارو، امکانات تهیۀ غذا، آزمایشگاه ها و دیگر محیط هایی که درب های تمیز، بهداشتی، خوب درزگیری شده نیاز است، استفاده می شوند. نصب آن برای ساختمان جدید و همچنین بهبود کاربری آسان است.

 

ایمنی بالا درب هرماتیک

برای اجازۀ عبور ایمن از درب بسته و فریم، اگر یک مسدودی اتفاق بیفتد در ها فوراً بر می گردند، می توان افراد و اشیای جلوی در را تشخیص داد.

خود نظارتی درب هرماتیک

ریز پردازندۀ اپراتور، یک دستگاه خود نظارت یکپارچه دارد که هر نوع تداخل یا سیگنال معیوب را در عملکرد درب تشخیص می دهد و کارهای لازم را انجام می دهد تا مطمئن شود عملکرد ایمن انجام می شود.

عملکرد بهداشتی درب هرماتیک

تمام درب ها ضد باکتری هستند؛ ساختار آن ها به میکروب ها و باکتری ها اجازۀ رشد نمی دهد. این امر بالاترین عملکرد بهداشتی را تضمین می کند.

طرح درب هرماتیک

سایبان درب برای پیشگیری از جمع شدن گرد و غبار طراحی شده است و تمیز کردن آن آسان است. موتور، واحد کنترل و انتقال، همگی در شیار درب اتوماتیک کشویی مونتاژ می شوند. حرکت توسط دندانه های کمربندی به صفحات درب منتقل می شود. از یک محرک خطی برای بلند کردن صفحۀ درب از موقعیت بسته بر روی شیار  کشویی استفاده می شود.

صفحۀ در از یک هستۀ ایکس پی اس (XPS) که از دو طرف با فولاد رنگی یا فولاد ضد زنگ می باشد، تشکیل شده است. در روی قلاب های غلتکی آویزان است که با شیار کشویی عملکرد بی نظیر صاف و بی صدایی را ایجاد می کند. درز گیری گوشۀ دیوار از یک درزگیر لاستیکی ساخته می شود. یک واشر لاستیکی تخت زیر تعبیه شده است تا کف آن را درزگیری کند. با این کار درز گیری کامل می شود. قفل مکانیکی بنا به درخواست مشتریان می تواند در دسترس باشد. همچنین درب هرماتیک را می توان با دستگیره های روی دو طرف در به وسیلۀ دست، در موارد اضطراری بدون برق باز کرد.

 

مکانیسم درزگیری هرماتیک

قالب بلوکی تطابق کامل با صفحه را حتمی می کند و درزگیری هرماتیک را روی هر نوع دیواری تضمین می کند، اجازه می دهد فضا با همان صفحۀ پایان کار پوشانده شود.

درب اتوماتیک کشویی هرماتیک

برای تضمین درزگیری هرماتیکی صحیح، درب 6.5 میلی متر به سمت کف قرار می گیرد و 5.5 میلی متر به سمت فریم چفت می شود تا پیرامون فضای خالی را ببندد.

درب چرخشی هرماتیکی

صفحه درب کنار و بالا درزگیری شده تا یک درزگیری هرماتیکی را تضمین کند. همچنین در با مکانیزمی تجهیز شده که در طول کف می لغزد تا اطمینان حاصل شود که درب از پایین هم درز بندی شده است. درب های اتوماتیک کشویی به صورت تک صفحه و دو جداره، درب های چرخشی به صورت تک صفحه ای و دو صفحه ای موجود هستند.

اهمیت بهداشت در دری هرماتیک

بهداشت یک اولویت اصلی است. استفاده از سطوح صاف و گرد باعث می شود آلودگی نتواند در درز ها و گوشه ها گیر کند. مثلاً در دستگیره های در از مواد سطحی ضد میکروب استفاده می شود. درب های با قابلیت باز شدن اتوماتیک یا بدون دست بهداشت را بهبود می بخشد و نیاز برای تمیز کردن را کاهش می دهند.

راهنمای باز کردن درب های هرماتیک

درب های اتوماتیک کشویی به نسبت درب های لولایی فضای بسیار کمتری احتیاج دارند و هنگام عملکرد  آشفتگی هوایی بسیار کمتری ایجاد می کنند چون توسط هوا جا به جا می شوند. با سیستم خاصی به درب اجازه داده می شود تا به سمت پایین/داخل تحت وزن خودش با اتصال به یک واشر دائمی در کف و فریم درزگیری شود. کارایی درز رسماً تست شده است و نتایج،  تأثیر آن را بیش از 99% در کمک به کاهش هزینه های کنترل هوا، گسترش عفونت و کمک به مقابله با آلودگی نشان می دهد. به علاوه، عایق بودن صدا به طور چشم گیری شرایط آرام تری برای تیم های پزشکی فراهم کرده و راحتی بیمار را افزایش داده است.

مزایای درب های درزگیری شدۀ پرتالپ هرماتیکی

درهای اتوماتیک کشویی درزگیری شدۀ هرماتیکی به طور ویژه برای استفاده در محیط هایی که بهداشت و کنترل نشت هوا مهم است، طراحی شده اند. برای فراهم کردن غلظت هوای خاص در برابر آلودگی و ذرات هوا، آن ها راه حل های مناسبی برای اتاق های عمل، اتاق های ضد عفونی، اتاق های استریل، اتاق های تمیز یا دیگر اتاق ها با محیط کنترل شده هستند.

قیمت درب هرماتیک

قیمت درب هرماتیک بر اساس عوامل زیر تعیین می شود:

  • مدل و نوع برند که به کشور و شرکت تولید کننده بستگی دارد.
  • ابعاد درب هرماتیک، فریم آن و پهنا درب
  • کیفیت متریال به کار رفته در آن، قدرت موتور و سنسورها

 

کلام پایانی

سیستم یک درب هرماتیک همچنین برای اتاق های یخچال و فریزر هم ایده آل است. چون که در ها هواگیر هستند، هیچ نشتی قابل توجهی ندارند و اتاق با کمترین میزان استفادۀ انرژی در دمای مناسب باقی می ماند. در های هواگیر صاف و بدون درز برای اتاق هایی با نیاز بهداشتی بالا بسیار مناسب هستند. به علاوه درز های کاملاً هواگیر این اطمینان را می دهند که آبی که برای تمیزی استفاده می شود به اتاق های دیگر وارد نمی شود.

 

 

Author: