نما بایرامیکس: تنوع و کاربردها

مصالح ساختمانی نوآورانه زیادی برای تزئین دیوارها ساخته شده. محبوبیت نما بایرامیکس تزئینی، پیوسته در حال افزایش است. این نوع پوشش به نسبت انواع دیگر انتخاب فوق­العاده ای است، به خصوص به این دلیل که تنوع بالایی دارد که در ویژگی های خاصی با هم تفاوت دارند و در کاربردهای مختلفی اهمیت دارند.

فهرست مطالب این پست وندورلیست ایران

  • نما بایرامیکس چیست؟
  • مزایای نما بارامیکس
  • تکنولوژی اجرای بایرامیکس
  • کاربرد نما بایرامیکس
  • قیمت نما بایرامیکس
  • نتیجه
 ارتباط با ما

تهران – یوسف آباد ، خیابان بیستون ، جنب خیابان 2/1 ، پلاک 62 طبقه دوم واحد 4

شماره تلفن :09122250617

شماره فکس :02191212526

ساعت پاسخ گویی :9 الی 18

ایمیل سازمانی :info@vendorlistiran.com

تماس با ما

تماس با پشتیبانی وندورلیست ایران

 نما بایرامیکس چیست؟

نما بایرامیکس نوعی مصالح تزئینی کامپوزیتی برای دیوارهای داخلی و خارجی است. علیرغم قیمت بسیار مناسب آن، این نوع روکش، محصولی با ارزش با ویژگی­های مثبت بسیار است. این مخلوط را می توان روی هر سطحی پیاده کرد؛ مثل ساروج، صفحات گچی، مصالح چوبی، آکریل و رنگ های بر پایه آب. این مخلوط با تکه های کوچک سنگ مرمر پر می شود و با استفاده از مخلوط پلیمر آکریلیکی به سطح می­چسبد.

مقالات مرتبط با این پست وندورلیست ایران

این نوع پوشش مزایای خیلی زیادی به نسبت محصولات مشابه تزئینی دارد:

این نما استحکام بالایی دارد و به فشار فیزیکی مقاوم است، پس می توانید برای تمیز کردن آن از فرچه و یا جارو برقی استفاده کنید. این ترکیب دارای خاصیت نرمی و درخشندگی است، و به خاطر اضافه شدن ترکیبات معدنی، فشار اضافی حین دکوراسیون گرفته می شود. علیرغم وجود ترکیبات پلیمری، این محصول برای سلامتی حیوانات خانگی و انسان ها بی­ضرر است. این محصول نسبت به آب مقاوم است، دچار خوردگی نمی شود، و همچنین قارچ و کپک روی آن ظاهر نمی شود. این ماده برای بلند مدت طراحی شده، نسبت به اشعه فرابنفش، دماهای بحرانی و سرمای شدید مقاوم است.

نما بایرامیکس

آشنایی با نما بایرامیکس

بخش های تخصصی در خصوص متریال صنعت ساختمان

کاربر گرامی با کلیک بر روی هر یک از دکمه های فوق وارد صفحه تخصصی متریال خواهید شد

انواع محصولات بر پایه آکریلیک

بیشتر از دو دهه است که بایرامیکس، از مصالح ساختمانی بسیار با کیفیت، ساخته می شود و گستره بسیار وسیعی را در بر می گیرد. ترکیبات متعددی نماینده خط تولید نماهای سنگ مرمر، بایرامیکس هستند:

سری­ های ماکرو مینرال (ماکرو معدنی):

ترکیباتی بر پایه پلیمر و پراکندگی آب به علاوه دانه های مرمر درشت خرد شده. این پوشش با بی نقصی تمام روی همه پایه ها می نشیند. طرح رنگ آن همه سایه های مرمر طبیعی را نشان می دهد و به شکل نوعی موزاییک در می آورد.

میکرو مینرال ریزدانه

شامل ماده میانی (پر کننده) در حالت میکروسکوپی است، یعنی تکه های کروی بسیار کوچک از مرمر طبیعی که با استفاده از رنگ های طبیعی در 24 طیف مختلف رنگ شده ­است. این محلول را می­توان به دو حالت دستی یا با استفاده از اسپری گان روی سطح مورد نظر پخش کرد.

مجموعه بایرامیکس سافتا

برای پوشش هر نوع پایه سنگی طراحی شده ­است. برای نما و دکوراسیون داخلی استفاده می ­شود. این ترکیب شامل گلوله های مرمر و هم ­بند آب-پلیمر است. رنگ های این سری طیف های سنگ طبیعی را نشان می دهد.

طلای معدنی

موزاییک، پوششی تزئینی با استفاده از مواد رنگی که به نور خورشید و اثر پیرلسنت نرم مقاوم اند. نوعی مصالح بادوام است که رنگ از دست نمی دهد.

نمای بایرامیکس

نمای بایرامیکس

بارگذاري...
بارگذاري...

برای شرکت در مزایدات و یا مناقصات صنعت ساختمان (وندور لیست ایران) روی یکی از گزینه های فوق کلیک کنید

تکنولوژی اجرای بایرامیکس

بعد از اتمام کارهای اصلی همراه با بهینه سازی فضا از ترکیبات تزئینی استفاده می شود. در این مرحله، درب و پنجره ها باید نصب شده باشند، کارهای کف زمین و دیگر کارهای ساختمانی باید انجام شده باشند.

  • تمیز کردن دیوار از پوشش­های قبلی، گرد و غبار، آلودگی و لکه­های گریس،
  • استفاده از پرایمر برای چسبندگی بهتر و جلوگیری از وجود قارچ،
  • بعد از یک روز می­توان نما را روی سطح مورد نظر استفاده کرد.
  • به دما توجه کنید. درجه دما نباید پایین تر از 5 باشد، و رطوبت باید حدود 10 درصد باشد. توصیه می شود که نما تا خشک شدن نهایی در معرض نور خورشید نباشند، اگرچه، بعدها در مرحله استفاده این پوشش به اشعه فرابنفش مقاوم می شود.

نما بایرامیکس برای انواع مختلف سطوح مناسب است، حتی دوغاب کاری و رنگ های بر پایه روغن و آب. پرایمر آکریلیک برای آماده ­سازی مناسب است. بهتر است که محلول را، ماشینی مخلوط کنیم، تا یکنواخت تر باشد و در نتیجه، مطمئن شویم که بیشترین چسبندگی و یک دستی را دارد.

مزایای بایرامیکس به نسبت دیگر مواد پوششی دیوار

دارای خرده سنگ های طبیعی است، بسیار بادوام است، ضد ضربه است. رنگ های طبیعی که به خاطر وجود سنگ های طبیعی در بایرامیکس وجود دارد، کم رنگ نمی شود، و همبند آکریلیک (بین دانه ها) به مواد خاصیت کشسانی می دهد. دیواری که پوشیده از بایرامیکس باشد هرگز ترک نمی خورد. آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی کند (بایرامیکس بویی ندارد) و مقاوم به انواع آب و هوا است.

نما بایرامیکس ویژگی­های مثبت زیادی دارد، چند مورد از آن­ها که مشتری­ها تشخیص داده­اند عبارتند از:

  • دوام بالا
  • تنوع در رنگ و بافت
  • تمیزی از نظر بوم­شناسی
  • مقاوم در برابر شست و شو با محلول کلرامین
نما بایرامیکس

نما بایرامیکس

کاربرد نما بایرامیکس

به طورکلی از بایرامیکس برای پوشش دهی تزئینی نمای ساختمان استفاده می شود. بایرامیکس برای پوشش انواع سطح سنگ، سیمان، فلز و سرامیک مناسب است. استحکام مکانیکی بالا از دیگر امتیازات آن می باشد. باید به ویژگی قابل تولید بودن آن در سطح بالا و مقدار بیشتر نیز توجه کرد، که چسبندگی خوب و اتلاف کم در هنگام استفاده نشان دهنده این موضوع می باشند. نما بایرامیکس کاملا به رطوبت بالا، قلیا (باز)، اشعه فرابنفش و نوسانات دمایی مقاوم است.

طبق گفته مصرف کنندگان، این ترکیب را به راحتی می توان روی سطح پخش کرد و نیازی به آماده­سازی های خسته کننده ندارد. از آن­ جایی که این ترکیب بعد از خشک شدن نسبت به تماس با محلول 10% کلرامین مقاوم است، می توان از این نما برای تزئین دیوار بیمارستان ها و مراکز مربوط به پزشکی نیز استفاده کرد.

قیمت نما بایرامیکس

قیمت نما بایرامیکس، متراژ نمای ساختمان و اجرت از جمله هزینه هایی است که در استفاده از نمای بایرامیکس باید در نظر داشت. از آنجایی که بایرامیکس مایعی شبیه به رنگ است در سطل های بایرامیکس به فروش می رسد که معمولاً قیمت هر یک از آنها 180 هزار تومان است.

نتیجه

نما بایرامیکس از نوعی هم­بند ساخته شده که گچ یا سیمان نیست، بلکه یک هم­بند پلیمری است. این ماده آکریلیک نوعی رزین بسیار محکم ساخته دست انسان است. آسیبی به محیط زیست نمی زند، و می توانید از ترکیباتی با اضافه کرد آن برای داخل و یا خارج ساختمان استفاده کنید.

منابع محتوا

بخشی از محتوا مربوط به وبلاگ وندورلیست ایران  می باشد
بخشی از محتوا قبلا در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است

نمای تراورتن

18th دسامبر, 2021|بدون دیگاه

  نمای تراورتن تراورتن، شکلی جذاب از سنگ آهک است که در پیرامون چشمه های رسوبات معدنی تشکیل و یافت می شود. بافت فیبری مرمری شکل و رنگ های جذاب [...]

تجهیزات جابجایی

15th دسامبر, 2021|بدون دیگاه

    تجهیزات جابجایی تجهیزات جابجایی مواد (MHE) شامل تجهیزاتی می شود که برای حمل، کنترل، ذخیره سازی و مراقبت از مواد، کالا ها و محصولات در فرایند تولید، توزیع، [...]

دانلود مقاله نما بایرامیکس به صورت رایگان
دانلود مقاله PDF نما بایرامیکس
لینک شبکه های اجتماعی وندور لیست ایران
Author: