خانه های پیش ساخت جدید نیستند

خانه های پیش ساخته تاریخچه ای غنی در ایالت متحده دارند و در میان افزایش هزینه های مسکن و نگرانی های زیست محیطی امروزی،خانه های پیش ساخته یا منتاژیک سازه از اجزای تولید شده در خارج از محل،همچنان به ارائه خود ادامه می دهد. 

سازندگان خانه های پیش ساخته خانه های خود را ارزان تر، پایدارتر و سریع تر از خانه های سنتی ساختند. اما خانه پیش ساخته دقیقاً چیست و آیا آنها نیاز های استفاده کنندگان را پاسخ می دهد؟

 

چه چیزی یک خانه پیش ساخته را می سازد

در ساخت ساز های مسکونی سنتی،خانه ها در محل و از تکه های چوب  و سنگ ساخته می شوند.خانه های سنتی که به طور سفارشی طراحی شده اند، اغلب ساخت چوب هستند.

در مقابل، خانه‌های پیش ساخته از قطعاتی ساخته می‌شوند که در یک کارخانه ساخته و سپس برای مونتاژ به مکان خانه منتقل می‌شوند.

چه نوع خانه های پیش ساخته ای می توان خرید؟

از آنجایی که پیش ساخته به فرایند ساخت اطلاق می شود، نه یک سبک واحد،انواع مختلفی از خانه های پیش ساخته وجود دارد و می شود ساخت.

خانه های پیش ساخته که گاهی اوقات خانه های متحرک نامیده می شود،قبل از تحویل کاملا خارج از محل ساخته می شوند.آن خانه های که با یک تریلر در بزرگراه حمل می شوند.هیچ ساخت و سازی در محل خانه صورت نمیگیرد و کیفیت آن نسبت به انواع دیگر خانه ها پایین تر است.بنابر این اکثر شرکت هایی که خانه های پیش ساخته می سازند خود را از دنیای خانه های سیار متمایز می کنند.       

با این حال، خانه های مدولار شامل ساخت قطعات خارج از محل و سپس انتقال ماژول ها به قطعه زمین برای نصب نهایی است. هر ماژول معمولاً تمام اصول اولیه مانند لوله کشی، برق، درها و کمدها را دارد و معمولاً می توانید چندین ماژول را به هم متصل کنید تا یک خانه بزرگتر تشکیل دهید.

همچنین خانه های پانل بندی شده و خانه های بسته ای ازپانل ها یا دیوار های کامل ساخته می شوند که سپس به محل ساخت منتقل می شوند.

آنها به کار های تکمیلی داخلی بیشتری نیاز دارند،بنابر این زمان ساخت در محل طولانی تر است.بسته یا (kit)خانه ها می توانند در هر شکل و اندازه ای باشند.قطعات در یک کارخانه ساخته و بریده می شوند وسپس همراه با دستور العمل ها برای ساخت و ساز به محل ساخت ارسال می شوند.

و فقط برای اینکه کارها واقعاً پیچیده شود، برخی از تولیدکنندگان دسته های فوق را ترکیب می کنند. به عنوان مثال، یک سازنده پیش ساخته ممکن است ماژول ها را با دیوارهای پانل شده ترکیب کند تا یک طرح خاص ایجاد کند.

چه یک خانه پیش ساخته مدولار انتخواب کنید یا یک خانه کیت،آنها می توانند از نظر اندازه وسبک های معماری متفاوت باشند.

 

خانه های پیش ساخته می توانند 250 متری،1000متری،یا حتی3000فوت مربعی نیز باشد.

 

آیا خانه های پیش ساخته مقرون به صرفه تر از سایر انواع مسکن هستند؟

خانه های پیش ساخته

قاعده کلی این است که ساخت و ساز پیش ساخته به طور متوسط ​​10 تا 25 درصد ارزان تر از خانه های چوبی است. چرا؟ مواد تولید انبوه در خط مونتاژ هزینه ها را کاهش می دهد زیرا کارخانه ها مواد را به صورت عمده خریداری می کنند. هزینه کار نیز کمتر است زیرا مجبور نیستید نجار، لوله کش و برق را به سایت های ساختمانی بفرستید. و زمان ساخت سریعتر باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

شما می توانید انتظار داشته باشید که هزینه ابتدایی بین 150 تا 400 دلار برای هر فوت مربع بپردازید، و این قیمت گاهی اوقات (اما نه همیشه) می تواند شامل وسایل داخلی خانه نیز باشد. باید توجه داشته باشید که آیا پکیج پیش ساخته شما شامل لوازم خانگی، پنجره، کفپوش، عایق، سیم کشی برق و درب است یا خیر.

اما مراقب باشید که قیمت اولیه یک خانه پیش ساخته در واقع به قیمت آن خانه نیست. اول، شما باید برای زمین برای ساخت خانه هزینه کنید، و همچنین باید آزمایش خاک،مجوزها و اتصالات آب و برق را نیز در نظر بگیرید. آماده سازی سایت برای ساخت و ساز بسته به چشم انداز می تواند نسبتاً جزئی یا بسیار گران باشد. بسته های پیش ساخته نیز معمولاً شامل فونداسیون نمی شوند.

 

سایر هزینه ها ممکن است شامل محوطه سازی، راهروها، گاراژها و هزینه یک پیمانکار یا سازنده محلی برای اتمام خانه باشد. همه این هزینه ها متفاوت است.

 

خانه های پیش ساخته

ساخت یک خانه پیش ساخته چقدر طول می کشد؟

بسته به اندازه و پرداخت های پیش ساخته خود، می توانید در کمتر از سه ماه خانه بسازید. اکثر خانه های پیش ساخته را می توان در چهار تا شش ماه از ابتدا تا پایان ساخت. این بسیار سریعتر از خانه های سنتی است که به طور متوسط ​​حدود هشت ماه ساخته می شوند، و در برخی بازارها، ساخت خانه های سفارشی می تواند سال ها طول بکشد.

چرا تا 50 درصد سریعتر است؟

ساخت بیشتر قطعات در یک کارخانه تاخیرهای آب و هوایی را محدود می کند، ساخت و ساز را کارآمدتر می کند و تاریخ های تحویل قابل پیش بینی را ایجاد می کند. شما همچنین دستور تغییر یا تضادهای زیادی در زمان بندی کار ندارید. همانطور که گفته شد، فرآیند مجوز پیش ساخته می تواند در برخی مناطق طولانی باشد و زمان را به تخمین های بالا اضافه کند.

آیا پیش ساخته ماندگارتر از خانه های سنتی است؟

 

پیش ساخته به طور کلی نسبت به خانه های چوبی سنتی سازگارتر با محیط زیست در نظر گرفته می شود.

 

اول از همه، فرآیند ساخت و ساز پیش ساخته زباله کمتری تولید می کند. کارخانه ها به جای اینکه افراد مختلف مواد را به یک مکان دیگری تحویل دهند و چوب، کاشی و زباله اضافی تولید کنند، کارآمدتر هستند. شرکت های پیش ساخته نیز احتمال بیشتری برای استفاده مجدد یا بازیافت زباله های خود در یک کارخانه دارند.

خانه‌ها و قطعات کارخانه‌ای نیز ممکن است درزهای محکم‌تری نسبت به خانه‌های چوبی داشته باشند که گرمایش و تهویه مطبوع را کارآمدتر می‌کند. و شرکت های پیش ساخته بیش از بسیاری از سازندگان خانه با مشخصات، به سمت بسته های سازگار با محیط زیست گرایش دارند. اکثر سازندگان پیش ساخته لوازم برقی کارآمد را ارائه می دهند، در حالی که برخی شامل مواد پایدار (فکر کنید: کفپوش بامبو) و امکانات اضافی مانند پانل های خورشیدی و سیستم های جمع آوری آب باران هستند.و در دوران افزایش چالش‌های آب و هوایی، ساخت و ساز پیش ساخته به دلیل انعطاف‌پذیری، امتیاز دیگری کسب می‌کند. از آنجایی که خانه های پیش ساخته باید حمل و نقل با کامیون را تحمل کنند، اغلب از نظر ساختاری قوی تر از خانه های چوبی هستند که در مناطق مستعد زلزله، طوفان یا بادهای شدید یک مزیت اصلی است.

خانه های پیش ساخته

آیا می توانید یک خانه پیش ساخته را سفارشی کنید؟

بله! بسته به شرکتی که انتخاب می کنید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید پیش ساخته خود را سفارشی کنید. اکثر سازندگان بسته‌های تکمیلی یا ارتقاء متفاوتی را ارائه می‌دهند، و برخی از آنها تنظیمات طرح‌بندی متفاوتی را امکان‌پذیر می‌کنند، اما مراقب باشید که این تغییرات می‌تواند قیمت خانه شما را افزایش دهد.

 

کلام پایانی:

رسالت وندور لیست ایران

در همه جای جهان و در تمامی بازار ها قطعا شما با واسطه ها مواجه شده اید ، اشخاص حقیقی یا حقوقی که بین مصرف کننده ها و تامین کنندگان قرار میگیرند و کلا یا خدماتی را بین دو طرف مبادله میکنند ، این عمل مزایا و معایب خود را دارد.

در صورتی که تنها یک واسطه در بین دو طرف قرار داشته قرار داشته باشد نه مصرف کننده و نه تامین کننده متضرر می شود، چرا که سرعت فروش در این مرحله بسیار بالا خواهد رفت چون شما به سرعت به مشتریان واقعی خود دسترسی پیدا خواهید کرد و هم اینکه مشتریان شما منابع حقیقی ، معتبر و بزرگی را با قیمت های منصفانه و معقولانه از طریق یک پل پیدا خواهند کرد.