مقایسه درب های تک پنلی با درب های سکشنال اتوماتیک

اکثر مردم می توانند به راحتی تفاوت بین درب های سکشنال یک پنلی و درب های اتوماتیک را تشخیص دهند اما مزایا و معایب استفاده از هریک از این درب ها نسبت به یکدیگر چندان مشخص نیست. بین این دو نوع درب تفاوت های عملکردی جزئی وجود دارد که باعث می شوند برای خانه ها و صاحب خانه های مختلفی متناسب باشند. برای این که انتخاب درب سکشنال را سهولت بخشیم، با این مقاله سعی بر این داریم تفاوت ها، مزایا و معایب درب های تک پنلی  را با درب های سکشنال اتوماتیک مقایسه کنیم.

 

تفاوت بین درب های تک پنلی و درب های سکشنال اتوماتیک چیست؟

قبل از اینکه درب های سکشنال تک پنلی  را با درب های  سکشنال اتوماتیک مقایسه نماییم باید ابتدا با آن ها آشنا شویم. بیایید بررسی کنیم که هر کدام از این درب ها از چه خصوصیاتی برخوردار هستند:

  • درب های سکشنال تک پنلی : یک درب سکشنال تک پنلی شامل قطعه ی بزرگی است و هنگامی که باز می شود همانند کرکره به سمت بالا جمع می شود. معمولا برای وصل کردن درب های تک پنلی به جای اینکه از میله هایی مشابه چوب پرده های ساده استفاده کنند، آن ها را از طریق لولا های محکم به سقف متصل می کنند.
  • درب های سکشنال اتوماتیک: درب های اتوماتیک شامل چند صفحه ی افقی می شوند که به صورت لولا به یکدیگر متصل شده اند و هنگام بالا یا پایین آمدم درب این صفحه ها خم شده و به شکل منحنی جمع می شوند. اینگونه درب ها به روزتر هستند و درز ها و شکاف های کمتری دارند.

 

مزایای درب های سکشنال تک پنلی

اگرچه این درب ها قدیمی هستند، هنوز هم استفاده از این درب ها مزایای مخصوص به خود را دارند. مزایای اصلی درب های سکشنال تک پنلی  شامل موارد زیر می شود:

 

  1. تنوع بیشتر

وقتی بحث طراحی و مواد اولیه ی درب های سکشنال پیش می آید، متوجه می شویم که درب های سکشنال تک پنلی قدرت انتخاب بالاتری را از هردو گزینه در اختیار مشتری قرار می دهند. با وجود این که درب های سکشنال اتوماتیک به سبک های مختلفی عرضه می شوند، معمولا تنوع آنها برای این که درزها و شکاف های کمی داشته باشند محدود می شود.

 

  1. هزینه ی پایین تر

معمولا قیمت درب های تک پنلی از درب های سکشنال اتوماتیکی که از مواد اولیه ی یکسانی تولید شده اند پایین تر است. از طرف دیگر به لطف درب های تک پنلی نیازی نیست نگران تعمیر کابل ها و فنرهای متعدد درب سکشنال باشید و نهایتا این امر نیز سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

 

  1. سادگی

از آن جایی که این درب ها فقط دارای یک پنل بزرگ هستند، نصب آن ها در مقایسه با درب های اتوماتیک با سادگی بیشتری همراه است. درب های یک پنلی قطعات کمتری دارند و این بدین معناست که احتمال خراب شدن و یا شکسته شدن قطعات مجزا پایین تر است.

 

معایب درب های سکشنال اتوماتیک

اگر چه درب های یک پنلی مزایای بیشماری دارند اما نمی توان از معایب آنها نیز چشم پوشی کرد. اگر تصمیم دارید درب یک پنلی تهیه نمایید به نکات زیر دقت کنید:

 

  1. ایمنی

علت اصلی این که درب های سکشنال یک پنلی کمی قدیمی شده اند نبود و فقدان ویژگی های ایمنی است. برخلاف درب های مدرن، این درب ها از بسط های فنری استفاده می کنند که اگر به درستی از آنها مراقبت نشود به سادگی معیوب می شوند.

 

  1. تعمیرات هزینه بر

درب های یک پنلی به طور کلی به تعمیرات کمتری نیازمند هستند اما زمانی که این درب ها خراب می شوند، احتمال این وجود دارد که کل درب به طور ناگهانی با  مشکل مواجه شود؛ اما درب اتوماتیکی که بخشی از آن شکسته شده و یا خراب شده باشد فقط نیازمند این است که آن بخش به تنهایی تعمیر شود؛ درب های یک پنلی بر خلاف این موضوع نیازمند این هستند که قطعاتشان به طور کلی جایگزین شوند.

 

3.جا گیر بودن

خانه های کوچکی که در مجتمع ها واقع شده اند چندان مناسب درب های تک پنلی  نیستند. درب های سکشنال یک پنلی به علت زاویه ای که نصب شده و عمل می کنند فضای زیادی از درون را اشغال می کنند.

 

نکات مثبت درب های سکشنال اتوماتیک

درب های سکشنال اتوماتیک به خودی خود مزایای زیادی را به همراه دارند که در ادامه تعدادی از این مزایای منتخب آورده شده است:

 

  1. ایمنی

درب های اتوماتیک از ایمنی بالایی برخوردار هستند زیرا جنس گوشه های آنها از لاستیک نرم بوده که مانع وزش باد به داخل شده و از ورود خاک به داخل سیستم درب جلوگیری می کند. از آنجایی که این درب ها درز و شکافی برای ورود ندارند، امنیت و ایمنی آنها در مقابل سارقان بالقوه نیز بالاتر است.

 

  1. دوام

درب های اتوماتیک در مقایسه با درب های یک پنلی هنگام آب و هوای طوفانی عملکرد بهتری دارند. این درب ها به شما اجازه می دهند بتوانید میزان باز شدن درب را تعیین کنید؛ از همین رو می توانید آن را طوری تنظیم کنید که به طور تدریجی باز شود تا زمانی که نور خورشید زیاد باشد بتوانید از تهویه ی هوای مناسبی برخوردار گردید.

 

3. عملکرد به صورت فشرده