چرا کرکره های برقی بسیار محبوب اند و کاربردشان چیست؟

کرکره های برقی ویژگی های زیادی را از قبیل ایجاد حریم خصوصی، حفاظت، تزیین و سیستم ذخیره انرژی فراهم می کنند. افراد می توانند کرکره های برقی را بر روی ورودی پارکینگ خانه و محل های تجاری نصب کنند. در این مقاله به بررسی کرکره برقی و کاربردهای آن می پردازیم.

کرکره برقی چیست؟

یکی از انواع درب های اتوماتیک است که نه تنها بر روی درب های ورودی بلکه گاهی بر روی پنجره ها نیز نصب می شوند. این نوع کرکره، شکل مدرن کرکره های دستی و سنتی است. کرکره برقی با استفاده از موتوری که به انرژی برق متصل است به صورت عمودی بالا یا پایین می رود. کرکره برقی از ورقه های آلومینیمی ساخته شده، و می تواند خانه را در برابر آتش حفاظت کند. شما می توانید آن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و می تواند در صرفه جویی وقت شما بسیار کمک کننده باشد. در خصوص مزایای دیگر، شما می توانید زمان بندی کرکره ی خود را کنترل کنید، و آنان را به صورت اتوماتیک تنظیم کنید.

برخی ویژگی ها و امکانات کرکره ی برقی:

  • رنگ و نوع: ضروری است که رنگ کرکره ی برقی با رنگ دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشد. بیشتر گزینه های رنگی استاندارد که در بازار در دسترس اند هماهنگی کاملی با دکوراسیون داخلی ندارند. چندین شرکت در بازار وجود دارند که طیف رنگی یک سفارش را ارائه می دهند. مشتریان می توانند به راحتی رنگ مورد علاقه ی خود را از میان این طیف بزرگ از مجموعه ی رنگ ها انتخاب کنند. این کرکره ها هم در رنگ های مختلف در دسترس هستند.
  • سیستم های خودکار: در محل های تجاری، این امکان وجود ندارد که پنجره را در مدت ساعات کاری تنظیم کرد. سیستم های کرکره ی برقی امکان کنترل خودکار از راه دور را دارند. بنابراین، نیاز نیست که کرکره ی برقی را دستی راه اندازی کرد، تنها دکمه ی ریموت را بفشارید و به صورت خودکار تنظیم خواهد شد. همه ی این ریموت های خودکار بی سیم هستند، و دارای نمایشگر خودکارند، که دمای خارجی را نشان می دهد.

حفظ حریم خصوصی و ایمنی و امنیت:

چندین شرکت کرکره ی برقی در بازار موجودند که نهایت امنیت را برای خانه و محل های کار فراهم می کنند. این کرکره ها ویژگی منحصر به فرد کلید سوئیچ را دارند. کرکره حریم خصوصی خانه و اداره ها را حفظ می کند،  آن ها باید اینطور در برابر ورود افراد متفرقه محافظت شوند.

انواع کرکره ها

تنها برخی صفاتی که مردم اغلب پس از فکر کردن در مورد کرکره برقی به ذهنشان خطور می کند عبارتند از دست و پا گیر، پر سر و صدا و پر دردسر.

هرچند اینها مربوط به زمان قبل است. زمان تغییر کرده است و همراه با خودش پوشش های درب و پنجره را تغییر داده است. روزهای این که کار کردن با  کرکره های برقی حجیم سخت بود گذشته است. در عوض آن ها با پوشش های براق، سبک و کاربر پسند جایگزین شده اند. زمان آن رسیده است که به دنیای مدرن کرکره های برقی پا بگذاریم.

پوشش پنجره یا درب بیرونی امروزی در انواع مختلف شکل، اندازه و سبک در دسترس اند که آن ها را به محصولی کاملا همه کاره بدل کرده است. در اصل، فضایی مسکونی یا تجاری وجود ندارد که کرکره های خارجی نتوانند برای آن ها مناسب باشند. چه از آلومینیم سبک ساخته شوند چه از فولاد گالوانیزه، انتخاب ها گاهی می تواند سخت باشد. قبل از این که به طبقه نمایشگاه یک تامین کننده پا بگذارید، توضیحات زیر را بخوانید تا فهم بهتری از آن چه در دسترس است داشته باشید.

کرکره ی برقی

کرکره ی برقی دقیقا همان گونه است که توصیف می شود. این نوع پوشش ها به یک موتور لوله ای که در غلتک آن تعبیه شده است، مجهز شده اند. این موتور ها می توانند با استفاده از چندین ابزار مختلف مثل سوییج، کنترل از راه دور یا حتی کلیدهای از راه دور اجرا شوند. سهولت و سادگی ای که کرکره ی برقی مهیا می کند به این معناست که شما مجبور نیستید در خانه یا کسب و کار خود بچرخید تا هر در و پنجره ای را ببندید. در عوض، از طریق کنترل برقی کلی، همه کرکره های خارجی موتور دار شما همزمان می توانند کار کنند.

کرکره برقی های امروزی

زمان کرکره های دست و پا گیر که با دست بالا و پایین می شدند گذشته است. پوشش های امروزی در هر اندازه، دوام و با قابلیت جابه جایی کاملا آسان در دسترس اند. به علاوه، کرکره های برقی می توانند به ارزش زیبایی خانه یا کسب و کار شما بیفزایند یا در پس زمینه به جای دکوراسیون بنشینند. کرکره های خارجی گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای بسیاری از خانه ها و صاحبان کسب و کارهای کوچک است.

ویژگی کرکره برقی

تفاوت اصلی و مهم کرکره های برقی در موتور و تیغه های آن خلاصه می شود. تیغه کرکره برقی اتوماتیک از جنس آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات است. علاوه بر این، محبوب ترین موتور کرکره های برقی، موتور توبولار است که برای فروشگاه های کوچک استفاده می شود. هرچند برای اماکن بزرگتر از موتور ساید یا سانترال استفاده می شود.

قیمت کرکره برقی

کرکره های برقی موتور دار گران ترین پوشش درب ها هستند. بسته به متراژ درب یا پنجره، قیمت کرکره برقی متغیر خواهد بود.  معمولا برای محاسبه قیمت کرکره برقی موارد زیر را در نظر می گیرند:

  • نوع تیغه کرکره برقی
  • عرض و ارتفاع کرکره برقی
  • کیفیت موتور کرکره برقی
  • مجهز به سنسور یا بدون سنسور

 

کلام پایانی

کرکره برقی اتوماتیک امروزه به یکی از وسایل مهم هر ساختمانی تبدیل شده است. ساختار ساده آن در کنار ایمنی بالا نقش مهمی در زندگی شهری ایفا می کند. در این مقاله تلاش شد به بررسی ویژگی های کرکره برقی اتوماتیک بپردازیم.