مقدمه

نحوه استفاده از سیستم های خورشیدی در ساختمان ها با آنچه در گذشته بود متفاوت است. ساختمان ها دیگر فقط برای استفاده از سیستم های انرژی خورشیدی غیرفعال مانند پنجره ها و فضاهای خورشیدی یا سیستم های خورشیدی فعال مانند کلکتورهای آب خورشیدی طراحی نمی شوند. زیرا ساختمان های جدیدتر چندین مورد از این فناوری ها را ترکیب می کنند. آنها ممکن است هم انرژی کارآمد باشند، هم گرمایش خورشیدی و خنک شوند و هم از انرژی PV استفاده کنند، یعنی به سادگی “ساختمان های خورشیدی” هستند. این مقاله رویکردهای مختلف در یکپارچه سازی سیستم های خورشیدی را مورد بحث قرار می دهد و تعدادی از نمونه های موفق را ارائه می دهد. همچنین برخی از کارهای انجام شده بر روی بهبود فرآیندهای طراحی را ارائه می کند تا نیاز به یک رویکرد جامع برای طراحی ساختمان خورشیدی را در نظر بگیرد.

بنابراین سیستم های انرژی خورشیدی نقش مهمی را ایفا می کنند. با این حال، نحوه استفاده از سیستم های خورشیدی با آنچه در گذشته بود متفاوت است. ساختمان ها دیگر فقط برای استفاده از سیستم های انرژی خورشیدی غیرفعال مانند پنجره ها و فضاهای خورشیدی طراحی نمی شوند. یا سیستم های خورشیدی فعال، مانند کلکتورهای آب خورشیدی. در واقع، کلمات منفعل و فعال دیگر معنی ندارند، زیرا ساختمان های جدیدتر چندین مورد از این فناوری ها را ترکیب می کنند. آنها ممکن است هم انرژی کارآمد باشند، هم گرمایش خورشیدی و خنک شوند و هم از انرژی PV استفاده کنند، یعنی به سادگی “ساختمان های خورشیدی” هستند. شرکت های بزرگ معماری، و برخی از معروف ترین معماران، در حال انتخاب این روند هستند و نیروهای متخصصان انرژی را برای طراحی چنین ساختمان های کاملا خورشیدی ملحق می کنند.

 

استفاده از انرژی ساختمان

تحقیق و توسعه در زمینه بهره وری انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در بخش ساختمان تا همین اواخر عمدتاً بر روی ساختمان های مسکونی در مقیاس کوچک متمرکز بوده است و دستاوردهای زیادی در زمینه کاهش مصرف انرژی در این نوع ساختمان ها حاصل شده است. در اقلیم اروپای میانی و شمالی، قیمت های بالای انرژی و قوانین سختگیرانه ساختمانی در درجه اول منجر به ساختمان های مسکونی شده است که انرژی بسیار کمی برای گرمایش فضا مصرف می کنند. بنابراین مقدار انرژی مورد استفاده برای گرمایش آب است.

پنل های خورشیدی

رویکرد کل ساختمان

 کلید موفقیت این پروژه‌ها این است که طراحان این ساختمان‌ها تیم‌های طراحی چند رشته‌ای هستند که درک خوب و مشترکی از نحوه طراحی ساختمان‌هایی دارند که در آن‌ها سیستم‌های انرژی (به‌ویژه سیستم‌های خورشیدی) جزء لاینفک کل هستند. یعنی آنها باید از رویکرد “کل نگر” برای طراحی ساختمان استفاده کنند.

اهمیت استفاده از چنین رویکرد طراحی یکپارچه برای مقابله با این مسائل به وضوح در آژانس بین المللی انرژی نشان داده شده است.

پنل خورشیدی

یکپارچه سازی ساختمان

هنگام استفاده از رویکرد یکپارچه، سیستم های خورشیدی بخشی از طراحی کلی ساختمان می شوند. در واقع، آنها اغلب به عناصر ساختمانی منظم تبدیل می شوند. این به دلیل این واقعیت است که یکپارچه سازی سیستم های خورشیدی در پوشش ساختمان اغلب یک ضرورت است تا سیستم ها از نظر اقتصادی امکان پذیر باشند. عناصر خورشیدی نمی توانند عناصر جداگانه ای باشند که پس از تکمیل ساختمان یا حداقل طراحی معماری آن اضافه می شوند. آنها باید جایگزین سایر عناصر ساختمانی شوند.

 

سازگاری در مقابل نامرئی بودن

در روزهای اولیه گرایش به سمت یکپارچه سازی ساختمان ها، به نظر می رسد هدف نهایی به حداکثر رساندن درجه یکپارچگی عناصر خورشیدی بوده است. کلمه “ادغام” اغلب مترادف با کلمه “نامرئی” در نظر گرفته می شد. در واقع پنهان کردن این واقعیت که عناصر خورشیدی با سایر عناصر ساختمانی متفاوت هستند، امری مطلوب در نظر گرفته شد.

این روند خوشبختانه تغییر کرده است. معماران کشف کرده اند که از عناصر خورشیدی می توان برای افزایش جذابیت زیبایی شناختی استفاده کرد.

پنا های خورشیدی

آینده نگری در این موضوع

ساختمان های آینده نیاز کمتری به انرژی خواهند داشت. با این حال، به صرفه نیست که آنها را کاملاً خودمختار کنیم. آنها همچنان به مقدار کمی انرژی گرمایشی و/یا سرمایشی، نور روز زیاد و مقداری برق برای راه اندازی پنکه ها، چراغ ها و سایر تجهیزات نیاز دارند. بنابراین آنها از برخی سیستم های خورشیدی غیرفعال و فعال و همچنین برخی از فتوولتائیک ها استفاده خواهند کرد. یعنی آنها “ساختمان های خورشیدی” واقعی خواهند بود.

اما، به جای شروع با منظومه های خورشیدی، رویکرد این خواهد بود.

 

کلام پایانی:

رسالت وندور لیست ایران

در همه جای جهان و در تمامی بازار ها قطعا شما با واسطه ها مواجه شده اید ، اشخاص حقیقی یا حقوقی که بین مصرف کننده ها و تامین کنندگان قرار میگیرند و کلا یا خدماتی را بین دو طرف مبادله میکنند ، این عمل مزایا و معایب خود را دارد.

در صورتی که تنها یک واسطه در بین دو طرف قرار داشته قرار داشته باشد نه مصرف کننده و نه تامین کننده متضرر می شود، چرا که سرعت فروش در این مرحله بسیار بالا خواهد رفت چون شما به سرعت به مشتریان واقعی خود دسترسی پیدا خواهید کرد و هم اینکه مشتریان شما منابع حقیقی ، معتبر و بزرگی را با قیمت های منصفانه و معقولانه از طریق یک پل پیدا خواهند کرد