کاربرد درب های تلسکوپی در ساختمان سازی

درب های کشویی تلسکوپی برای ورودی هایی که فضای محدود دارند، پارتیشن بندی راهرو ها و گسترش دادن یا به حداکثر رساندن دسترسی بیشتر به فضاهای کوچک مناسب هستند. درب های کشویی تلسکوپی گزینه های مختلفی برای شخصی سازی دارند و به راحتی در هر نوع ساختمانی قابل نصب هستند. در این مقاله به معرفی درب تلسکوپی می پردازیم:

درب تلسکوپی چیست؟

درب اتوماتیک شیشه ای تسکوپی، گونه ای از درب برقی محسوب می شود که لنگه های درب به جای این که به سمت مخالف حرکت کنند به یک طرف جمع می شوند. در این صورت هر دو لت درب اتوماتیک متحرک می باشد که با سرعت مناسب و هماهنگ با هم به سمت دیوار جمع می شوند. توجه داشته باشید که در این درب، سنسورهایی همانند سنسورهای درب های اتوماتیک اسلایدی به کار رفته است. بر خلاف ظاهر و عملکرد بسیار ساده، درب تلسکوپی بسیار کاربردی می باشد و عملکردی بدون خطا دارد.

کاربردهای درب اتوماتیک تلسکوپی

درب تلسکوپی از دو لنگه یا لت تشکیل شده که روبروی یک دیگر می لغزند تا هنگام باز شدن، درب در فضایی با حالت تو رفتگی در قسمت کناری دیوار جای بگیرد. این درب های تلسکوپی برای فضاهای کوچک، پارتیشن بندی شده و مکان هایی که فضای کمی پشتِ در وجود دارد مناسب است. اگر به دنبال یک روش کاربردی و مدرن هستید که در خانه تان فضای بیشتری ایجاد کنید، پس یک درب کشویی شیشه ای تلسکوپی دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. از این درب ها اغلب در اداره ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود، و گاهی وقت ها استفاده از این درب ها در خانه ها هم گزینه مناسبی است.

 

عملکرد درب های اتوماتیک تلسکوپی

نسل جدید درب های تلسکوپی ترکیب های بی نظیری از تکنولوژی ها ارائه می دهد که باعث تسهیل مدیریت ورودی های ساختمان می شود. این نوع درب، عملکردهای زیادی دارد و در عین حال فشرده است، درب های تلسکوپی در زیر پوشش قسمت بالای خود، یک فراهم کننده برق با حالت کلید همگانی دارد، همچنین یک موتور قدرتمند و گذرگاه های ارتباطی که برای سیم کشی راحت تر و فراهم کردن ارتباط دائمی با دستگاه های اطراف از تکنولوژی استفاده می­کند. سیستم های زیادی برای عملکرد امن و قابل اطمینان در این درب ها وجود دارد (رادارهای شناسایی، پرده های امنیتی و …). این درب های جدید ویژگی های جدید هم دارند: کنترل راحت با گوشی های هوشمند، ساخت کلیدهای مجازی برای کاربران، پیکربندی برای ورودی های بزرگ و کوچک، تجهیزات برقی کمکی، گزارش های موقعیت در و … .

مزایای درب های شیشه ای کشویی تلسکوپی

علت اصلی محبوبیت درب های شیشه ای کشویی برای ساختمان این است که این درب ها به شما قابلیت استفاده چند منظوره از فضا را می دهند. از این درب ها می توانید برای جدا کردن فضاهای مختلف ساختمان از هم استفاده کنید، اما اگر می خواهید فضای بزرگتری داشته باشید یا مهمانی بگیرید، می توانید این درب ها را باز کنید و از معرض دید خارج کنید.

اگر نیاز به خلوت دارید، خوب است این درب ها را ببندید و در خانه یک فضای ساکت ایجاد کنید. برای مثال، می­توانید اتاق بازی بچه ها را با استفاده از این درب ها که دو فضا را از هم جدا می کند به اتاق نشیمن وصل کنید. بعضی وقت ها خوب است که فضا را باز کنید تا بتوانید وقتی که در یک اتاق دیگر هستید هم با کودکان ارتباط داشته باشید. اما بعضی وقت ها هم خوب است که درب ها را ببندید و تا صدای بازی بچه ها را نشنوید، درحالی که هنوز می توانید اتاق بازی را از سوی دیگر شیشه ببینید.

 

ویژگی های درب اتوماتیک تلسکوپی

– لایه های درب تلسکوپی را دندانه های تسمه با عملکرد باثبات حرکت می دهد.

– کنترل کننده ریزکامپیوتر آن بسیار هوشمند است، در حدی که متغیرهای آن به طور خودکار روی بهترین حالت تنظیم می شود. حتی می تواند بدون برنامه ریزی دستی سیستم را با وزن مختلف لایه درب تطبیق دهد.

– آلیاژ مستحکم آلومینیومی تشکیل دهنده ریل آن بادوام و مقاوم است. به راحتی قابل نصب است.

– نوارهای پلاستیکی با کیفیت روی ریل نصب شده اند که لرزش و صدا هنگام باز و بسته شدن درب جذب می کند و درب به آرامی حرکت می کند.

– درب کشویی تلسکوپی در مواجهه با مانع متوقف می شود و بر می گردد تا امنیت حفظ شود.

درب های تلسکوپی خودکار در فضاهای کوچک و محدود بسیار سودمند هستند. درب کشویی اتوماتیک تلسکوپی با قابلیت اضافه کردن یک لایه اضافه درب کشویی به شما این امکان را می دهد تا ورودی شفاف اضافی داشته باشید … مخصوصاً در فضاهای بسیار کوچک.

قیمت درب اتوماتیک تلسکوپی

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت درب تلسکوپی حائز اهمیت هستند. برخی از مهمترین اها در ادامه آمده است:

  • جنس متریال مورد استفاده در درب تلسکوپی و برند تولید کننده.
  • تکنولوژی حرکتی تثبیت کننده درب تلسکوپی
  • نصب و نگهداری درب تلسکوپی

کلام پایانی

اپراتور درب کشویی تلسکوپی اتوماتیک برای استفاده در جاهایی که نیاز به ورودی بزرگ دارند مناسب است و در صورت کمبود فضا بسیار سودمند می باشد. این درب، یک سیستم درب کشویی دوتایی است. هر دو لایه این درب همزمان حرکت می کنند. این درب با طراحی زیبا و شفاف عملکرد بسیار خوبی دارد. این درب ها اغلب برای ورودی ساختمان های تجاری مثل هتل ها، فرودگاه ها، مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و … کاربرد دارد.

  • ورودی بزرگ
  • درجه امنیت بالا
  • نصب سریع، نگهداری آسان