دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز

…یک ماژولار چه؟ چه این کلمه را قبلا شنیده­ باشید چه تاکنون نمی دانستید چنین ­چیزی تا کنون وجود داشته است، دیوارهای ماژولار بیش از دو دهه ­است که به بازار ساخت و ساز راه پیدا کرده ولی هنوز افراد زیادی هستند که نمی دانند آن­ها چه هستند یا چه ­طور کار می کنند. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا از هر چیزی که می توان راجع ­به دیوارهای ماژولار دانست پی ببرید و البته متوجه شوید که چرا آنها به یک انقلاب در تولید دیوار و به نوعی حائل تبدیل شده اند!

دیوار ماژولار چیست؟

دیوار ماژولار یک سیستم جداکننده بیرونی و آزاد است که معمولاً در بیمارستان ها و برای اتاق های عمل مورد استفاده قرار می گیرند. جنس این دیوارها از شیشه یا استیل است و نه تنها موانع صوتی هستند بلکه محیطی استرلیزه و متناسب با تکنولوژی های پیشرفته در بیمارستان ها است. انواع مختلفی از پنل و پارتیشن های ماژولار، در بازار موجود است که اتفاقا کاربردهای متنوعی هم دارند و تنها مربوط به بیمارستان ها هم نمی شوند. این دیوارها از قطعات یا ماژول های مختلفی تشکیل ­شده ­است که برای تشکیل یک ساختار محکم و با دوام به هم وصل شده اند. استفاده از این دیوارهای پیش ساخته علاوه بر محاسن آنتی باکتریال و سهولت در تمیز کردن به دلیل سرعت بالای ساخت و ساز بسیار محبوب هستند.

 

چگونه دیوارهای ماژولار با دیگر انواع دیوارهای سنتی مقایسه می­شوند؟

دیوارهای ماژولار اصولاً فاصله بین جداکننده ها (فلز و چوب) و دیوارهای آجری را از بین برده اند. صاحبان ملک ، قبل از اختراع آنها می توانستند بین یک دیوار آجری زیبا، محکم یا یک جداکننده (پارتیشن) فقط، یک کدام را انتخاب­کنند، اما ظاهر و عملکردشان چیز زیادی را به رخ نمی کشید.

اما با آمدن دیوارهای ماژولار  وقتی آنها  در ترکیب با یکدیگر قرار می گیرند ناگهان به یک نوع دیوار برتر با ویژگی های جالب دست پیدا­ می کنید که با کسری از هزینه، دردسر و در کوتاه ترین زمان نصب و اجرا ­می شود.

چه­کسی می­تواند یک دیوار ماژولار را نصب­کند؟ 

البته که هرکسی! شما می­تونید از بین افراد متخصص در امور ساخت و ساز بخواهد که این کار را برای شما انجام دهند:

طبیعت و ماهیت دیوار ماژولار به­ طور باورنکردنی ساده است؛ بدین معنی که می توانید حتی از یک کارگر ساختمان سازی هم بخواهید که برای نصب دیوارها دست به کار شود. برای این کار فقط :

  1. سوراخ­های عمیقی را در زمین ایجاد می کنند
  2. پایه های را در زمین محکم می کنند.
  3. پنل­های دیوار را روی پایه ها سوار می کنند.

در واقع این کار فقط به دو نفر نیاز دارد و تنها در یک آخر هفته تمام می­شود .

نصب حرفه ای دیوار ماژولار

اگر می خواهید کارتان حرفه ای تر باشد، می توانید کار را به یک شریک تجاری ماهر و قابل اعتماد بسپارید. با چنین تصمیمی نصب دیوار ماژولار به درستی و با دقت بیشتری انجام خواهد شد. قطعا از این طریق پروژه شما با مشاوره طراحی، سفارشات متریال و نصب نهایی، توسط یک فرد شایسته، ماهر و باتجربه، دنبال خواهد شد!

هنگام خرید دیوار ماژولار باید به دنبال چه چیزهایی باشم؟

به متریال خیلی خوب دقت کنید. تأمین­کنندگان باید بتوانند با اطمینان به این سؤال پاسخ دهند؛ وگرنه، شما ممکن است محصولی را دریافت­کنید که در آن از مواد وارداتی بی کیفیت استفاده شده باشد.

دیوارهای ماژولار کجا ساخته شده اند؟

هر چه آنها به روند ساخت نزدیک تر باشند، کنترل بیشتری روی کیفیت شان وجود دارد.

عمر طراحی دیوارهای ماژولار چه قدر است؟

عمر طراحی و دوام باید چیزی حدود 25 سال باشد؛ و کمتر از این ممکن است نشانی از مواد بی­کیفیت باشد.

آیا دیوارهای ماژولار باید ضمانت داشته باشند ؟

تأمین­کنندگان باید در کنار محصول خود بمانند تا مهر تاییدی بر کیفیت آنها باشند؛ هر چه ضمانت و گارانتی یک دیوار ماژولار بیشتر باشد با خیال راحت تری می توانید آن را خریداری کنید.

 

  • دیوار ماژولار ارزان­تر از مصالح ساختمانی سنتی

دلیل شماره یک که صاحبان املاک به­ طور روزافزون دیوارهای ماژولار را انتخاب می کنند قیمت پایین تر یونیت های ماژولار نسبت به دیوارهای سنتی است. این طور تخمین زده می شود که هزینه دیوارهای ماژولار تقریباً نصف یک دیوار آجری است. به ­علاوه، هزینه های نگهداری به طرز چشمگیری پایین تر است. به این ترتیب می توانید هزینه کمتری را برای دیوار ماژولار در مقایسه با دیوار آجری سنتی صرف­ کنید.

 

  • عایق صوتی بسیار مناسبی است

گرچه آلودگی صوتی به عوامل مختلفی مانند زمین، نوع صدا و ارتفاع بستگی دارد، ثابت ­شده که دیوارهای ماژولار به نسبت دیوارهای سنتی عملکرد بهتری از نظر کاهش آلودگی صوتی دارند. در بعضی موارد نشان­ داده­شده که این دیوارها تا چهار برابر صدا را کاهش می دهند.

  • آن ها مستحکم و بادوام هستند

همان طور که در بالا گفته­شد، دیوارهای ماژولار با یک لایه خارجی استیل و یک هسته مرکزی ای پی اس (EPS) طراحی شده اند. یک صفحه مقاوم، ضد ضربه و محکم که می تواند سال های سال دوام داشته­باشد. این بدان معنی است که دیگر شما نباید نگران جایگزینی دیوارهای ماژولار خود برای مدت طولانی باشید، حتی برای همیشه.

دیوار ماژولار بیمارستانی

دیوارهای پیش ساخته ماژولار بیمارستانی، راهکاری جدید برای بازسازی یا نوسازی فضاهای بیمارستانی است. این فضا نیاز به کنترل عفونت دارند بنابراین از دیوارهای ماژولار که معمولا از جنس استیل یا شیشه هستند استفاده می کنند. این دیوارها خیلی زود به عنوان جایگزین مناسب دیوارهای سنتی شناخته و محبوب شدند. دیوارهای ماژولار اغلب در بخش ها استرلیزه بیمارستانی، اتاق عمل های جراحی و آزامایشگاه ها نصب می شوند. ز مهمترین ویژگی های دیوارهای ماژولار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان اجرای بر روی دیوارهای سنتی به منظور بازسازی فضای بیمارستان
  • امکان اجرا و برپایی به صورت سرپایی و بدون نیاز به تخریب و در اسرع وقت
  • استفاده از پنل های دیواری با ابعاد بزرگ
  • ضد حریق، ضد رطوبت و عایق صوتی

کلام پایانی

دیوارهای ماژولار، دیوارهایی هستند که از انواع پنل ها ساخته شده اند که با استفاده از یک هسته مرکزی و یک لایه مرکزی سبک و یک لایه خارجی از استیل طراحی و ساخته می شوند. هسته مرکزی برای جذب ارتعاشات صوتی و برای کاهش آلودگی صوتی کار­ می کنند.  همچنین فرم و کارایی خود را برای افزایش استحکام به پنل می دهند. از طرف دیگر، پوسته خارجی به پنل استحکام، دوام و خاصیت ضد ضربگی به ­آن می دهد. هرچند که ممکن ­است ضخامت دیوار متفاوت باشد و از ورودی های تخصصی دیگری هم برای افزایش مشخصات ویژه استفاده ­شود.

 

 

 

Author: